Šesťáci ze ZŠ Butovická propojili mapování zemského povrchu i praktické tvoření
Žáci 6. třídy ZŠ Butovická se v uplynulém týdnu ponořili do tematického okruhu mapování zemského povrchu, během kterého si vyzkoušeli nejen práci s vrstevnicemi a tvorbu map, ale také praktickou modelářskou činnost.
V hodinách zeměpisu se seznámili s tím, jak fungují vrstevnice, měřítko mapy a legenda, a na základě získaných znalostí následně vytvářeli vlastní mapy fiktivních i skutečných míst. Každá z jejich map obsahovala přesně určené měřítko, pečlivě promyšlenou legendu a vyznačení skutečné vzdálenosti mezi dvěma místy na mapě.
Na tuto práci navázaly hodiny pracovních činností, kde si žáci své poznatky z teorie převedli do praxe. Pomocí vrstevnic z kartonu vyráběli 3D model kopce, který postupně sestavovali z vrstev vystřižených podle výškových linií. Modely tak ukázaly, jak vrstevnice fungují v reálném prostoru, a žáci si díky nim mohli lépe představit tvar krajiny.
Propojení zeměpisu s praktickou tvorbou přineslo dětem nejen nové znalosti, ale i možnost rozvíjet kreativitu, prostorovou představivost a chuť objevovat svět kolem sebe. Z hodin vznikly originální mapy i 3D modely, na které mohou být právem hrdí.
Mgr. Jan Neubauer, ZŠ Butovická