ict projekt
Rozšířená realita s žáky 9. ročníků
V rámci hodin informatiky v 9. ročnících jsme si prakticky vyzkoušeli aplikaci pro vytváření tzv. rozšířené reality. Že nevíte, co to je? A znáte hru Pokémon go? Tato hra právě využívá tzv. rozšířené reality (augmented reality, pokud vládnete jazykem ;)). Jedná se o reálný obraz světa doplněný nějakým obrázkem či videem z počítače. Tento nereálný - počítačový - obrázek se spustí, jestliže se člověk s danou aplikací nachází na určitém místě (jako to bylo právě u Pokémonů) nebo při namíření kamery tabletu či telefonu na určité místo, které právě tento obrázek vyvolá (to jsme dělali my ;)).
Jak to tedy vypadá v praxi? Žáci chodili po škole a při zapnuté aplikace - aurasma - mířili na různé dveře. Když trefili správné dveře, na tabletu se zobrazilo video, které nám o dané místnosti natočili žáci ze Španělska. Udělali jsme si tak virtuální prohlídku partnerské školy. My jsme poté samozřejmě natočili několik našich učeben a takto si mohli virtuálně prohlédnout naši školu žáci ze Španělska.
A jste zvědaví, jak tedy španělská škola vypadá? Nebo jaká videa natočili naši deváťáci? To zjistíte jen tak, že si místa pomocí aplikace prohlédnete. Abyste nemuseli chodit po škole (nebo odcestovat do Španělska), můžete použít fotografie zde.
Mgr. Zuzana Jurajdová
Jak tedy postupovat?
1. Nainstalujte si na mobilní telefon, nebo tablet aplikaci - Aurasma
2. V tabletu otevřete stránku: http://auras.ma/s/m4neB (španělská videa) a poté http://auras.ma/s/SbVyD (naše videa) - a klikněte na follow
3. Při zapnuté aplikaci skenujte fotografie. Když se podaří, zobrazí se vám pod každou video s virtuální prohlídkou.
Fotografie ke skenování:
Více z hodiny ve fotogalerii